Ikea skänker pengar i mjukdjurskampanj
Målet för årets kampanj är att samla in 110 miljoner kronor, vilket motsvarar 11 miljoner sålda mjukisdjur och barnböcker. Pengarna går till projekt inriktade på att förbättra barns utbildning. Detta görs bland annat genom utbildning av lärare, förbättrade klassrum och skollokaler samt läromedel och annan utrustning. Sedan den första mjukdjurskampanjen 2003 har Ikea varit med och stöttat 95 projekt i 45 länder, främst i Östeuropa, Afrika och Asien. Ikea samarbetar med Unicef och Rädda Barnen som fördelar pengarna i olika projekt över världen. Mer information finns på
Ikeas webbsida samt på webbsidan för
Ikea Foundation.
Läs också...
-
Snyggare, snabbare och smartare – det är vad som kännetecknar årets bästa nyheter…
-
Årets julkollektion från Geggamoja är ekologisk. Ekologiskt är nyckelordet när Geggamoja lanserar sin…
-
Lindex satsar på halloween med en stor kollektion fina och lagom läskiga plagg…